CRIPPLER'S LAIR

Only God Can Judge Me

Saturday, September 02, 2006

Ahmad Fathi - Di Mana Engkau Cinta?

Di Mana Engkau Cinta?

Bila ku lihat langit di waktu malam
Di mana bintang berkelipan
Bulan mengambang
Cahaya bersinaran
Aku sedar hatiku memerlukan sesuatu
Sesuata yang selama ini ku cari-cari
Bukan ongkos
Bukan hadiah
Tetapi cinta
Di mana engkau cinta?
Perlukah aku menjerit namamu
sedangkan aku tahu jeritanku di dalam sepi?
Tiada sesiapa yang tahu
Tiada sesiapa yang peduli
Perlukah aku mencari dirimu
sedangkan aku tahu engkau bagaikan
sebutir bintang diantara beribu?
Mustahil dicari
Mustahil dilihat
Tetapi aku yakin akan kewujudanmu
Aku akan menunggu walaupun seribu tahun
Masa kubuatkan kawan
Lesu kubuatkan lawan
Tetapi kini, ku hanya mampu melihat awangan
Sambil menunggu
Menunggu
Dan menunggu.

[translation]

When i look at the ebony sky at night
Where stars sparkle
Where the moon glows
Where the ray shines
I realise my heart needs something
Something that i have been searching for
Not money
Not presents
But love
Where are you love?
Do i have to shout your name
when i know that i am in vacuum?
No body knows
No body cares
Do i have to search for you
when i know that you are a star amongst million?
Impossible to find
Impossible to see
But i am sure of your existence
I will wait for you even for a thousand years
Time will be my friend
And restlessness my foe
But now, i can only look at the ebony sky
While waiting
Waiting
And waiting.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home